Beställ

  • För vem är webbutiken avsedd?
    • Webbplatsen är avsedd för både privat- och affärsmarknaden. Webbplatsen är tillgänglig för alla.
  • Hur gör jag en online -beställning?
    • Beställ i tre steg.
      1. Lägg en vara i din kundvagn.
      2. Ange dina uppgifter (kontrollera din beställning).
      3. Kolla din beställning.
  • Kan jag beställa både företag och privatpersoner?
    • Ja, det är möjligt. Webbplatsen är avsedd för både privat- och affärsmarknaden.
  • Inkluderar de angivna priserna moms?
    • Alla priser som visas inkluderar moms och exklusive fraktkostnader.
  • Består min beställning av flera rutor?
    • Din beställning kan bestå av flera lådor. Du hittar detta i produktens egenskaper.
  • Vad är fraktkostnaderna per vara?
    • All information om fraktkostnader finns på denna sida .
  • Kan jag få min beställning levererad någon annanstans?
    • Du kan välja leveransadress under kassan. Detta kan också vara en annan leveransadress än faktureringsadressen. När ordern har lagts och betalats är det inte längre möjligt att ändra adressen.
  • Kan jag få min beställning levererad till en annan adress?
    • Ange du fel adress? När ordern har lagts är det inte längre möjligt att ändra adressen. Vi ber dig att kontakta operatören vid den tidpunkten för att se vad som fortfarande är möjligt.
  • Vad är det minsta orderbeloppet för en onlineorder?
    • Beställning är möjlig från 29,- € för Nederländerna, Belgien och Tyskland. För de andra länderna är det möjligt att beställa från 29,- €.
  • Hur kan jag spåra min beställning online?
    • I det ögonblick beställningen har mottagits och behandlats av oss får du ett spår & amp; Spårningslänk från DPD. Så snart ordern har mottagits av DPD kommer den att skannas och du kan spåra ditt paket. Var uppmärksam! Spårningslänken fungerar bara senare på dagen/på kvällen. Om spårningslänken inte fungerar kontrollerar du igen senare på dagen.
  • Jag gjorde en beställning online men fick ingen faktura/bekräftelse.
    • Genom att skicka ett e-postmeddelande till info@royalchristmas.nl tydligt med namn och leveransadress skickas PDF-fakturan till dig. . Se till att du anger namn + leveransadress som anges med din beställning! På så sätt kan vi snabbt slå upp din PDF -faktura.
  • Kan jag fortfarande ändra den beställning jag redan har lagt?
    • När ordern har lagts och betalats är det tyvärr inte längre möjligt att ändra detta. Du måste sedan följa vår returprocedur.
  • Använd rabattkod i webbshopen
    • Skicka e -post till oss de artiklar du vill beställa, baserat på de varor som ska beställas ger vi dig en rabattkod som du kan använda i vår webbshop.
  • Kan jag ta ett steg tillbaka i webbshopen?
    • Din webbläsare kan ge ett felmeddelande. Stäng webbläsaren helt och starta din beställning igen. Vi ber om ursäkt för besväret.
  • Vilken information ska jag lämna när jag har frågor om en beställning?
    • Ange alltid ditt fakturanummer. Fakturanumret börjar med 2024-xxxx-xx. Ju mer information vi har från dig, desto snabbare kan vi vara till tjänst.
  • Kan jag också överföra pengarna och i så fall till vilken bank?
    • Du kan också välja banköverföring med en faktura, som kan göras till Rabobank eller ING -banken i Nederländerna. För kunder i Tyskland är det möjligt att överföra till Deutsche bank i Leer. Och kunderna från Storbritannien kan överföra i pund till vårt valutakonto i pund på ING -banken Nederländerna. Se sidöverföring/faktura.
  • Är det möjligt att betala efter leverans?
    • Alla beställningar måste betalas direkt online. För institutioner, skolor och myndigheter är det möjligt att beställa på konto, fakturan måste sedan betalas efter leverans.
  • Får jag en bekräftelse efter en beställning online?
    • Ja, efter att du gjort beställningen får du automatiskt en bekräftelse på att din beställning behandlas. Du kommer också att få en orderbekräftelse via e-post med en översikt över din beställning i PDF. Detta är också din faktura.

 

Leveranstid + Leverans/hämtning

 

  • Vad kostar frakten?
    • Lista över fraktkostnader finns här .
  • Vad är leveranstiden för min beställning?
    • Lista över leveranstider hittar du här .
  • Vad är leveranstiden för min beställning om den skickas med en pall?
    • Lista över leveranstider hittar du här .
  • Vad händer med min beställning om jag saknar leveranspersonen?
    • Håll koll på din spårningslänk för att se när paketet kommer att erbjudas igen, eller om du kan hämta det på DPD-depån eller i en DPD-hämtningspaket.
  • Kan jag få min beställning levererad till en uppsamlingsplats?
    • Nej, det är inte möjligt.
  • Kan jag också få min beställning levererad på kvällen?
    • Nej, DPD har inget alternativ för detta.
  • Kan jag välja leveransdatum?
    • Nej, så snart vi har tagit emot beställningen skickas den till dig så snart som möjligt.
  • Vilken operatör kommer att leverera mitt paket?
    • DPD levererar paketen. Om det är en större order kommer den att levereras av DHL på en pall.
  • Kan leverans levereras till en annan adress än faktureringsadressen?
    • Du kan välja leveransadress under kassan. Det är möjligt att avvika från faktureringsadressen.
    • När ordern har lagts och betalats är det inte längre möjligt att ändra leveransadressen. Vad händer om jag beställer produkter med olika leveranstider?
    • Vi kommer att kontakta dig. Du kan sedan välja att ta emot din beställning i delar eller på en gång.
  • Är det också möjligt att få min beställning levererad utanför Europa?
    • Vi kan bara skicka paket och pallar inom Europa.
  • Kan jag hämta min beställning själv eller med bud?
    • Detta är möjligt i samråd. Vi ber dig att skicka ett e-postmeddelande till info@royalchristmas.nl med denna fråga.
  • Hur lång tid tar en försändelse?
    • Detta beror på den tid du beställer och var din beställning måste gå. I webbshopen anges det per land hur lång tid försändelsen kommer att ta ungefär och vad kostnaderna är. Se även länken: Fraktkostnader Observera att det finns en skillnad mellan skicka ett normalt konstgjort julgran eller ett gigantiskt träd per pall. Det finns ingen leverans på helgerna. För pallleveranser måste du ta hänsyn till 2 extra arbetsdagars leveranstid.
  • Om paketet levereras och ingen är hemma?
  • Jag beställde ett träd men när det kom fram visade det sig vara ett annat.
    • Om det visar sig att du har fått fel konstgjord julgran på grund av vårt misstag, kommer vi att se till att det konstgjorda julgran samlas in och att det rätta skickas till dig. Vi står då för alla kostnader.

 

Exchange and Return

 

  • Jag har fått en trasig och/eller ofullständig produkt. Hur löser man detta?
    • Skicka ett e-postmeddelande till: info@royalchristmas.nl och förklara problemet i det. Ange också tydligt ditt ordernummer som börjar med 2024-xxxx-xx. Vi kommer att försöka lösa problemet så snart som möjligt. Ange tydligt vilken del det rör. Om det behövs lägger du till foto (er) i e-postmeddelandet för att klargöra detta. Om det gäller en eller flera grenar, ange tydligt vilken eller vilka grenar det rör. Alla grenar har sin egen färg eller bokstav.
  • Jag beställde en vara men vid ankomsten visade det sig vara annorlunda än jag trodde att jag hade beställt.
    • Skicka ett e-postmeddelande till: info@royalchristmas.nl och förklara problemet i det.
    • Ange också tydligt ditt ordernummer som börjar med 2024-xxxx-xx. Och lägg till ett foto av den mottagna rutan, så att vi kan se artikelnumret. Om det visar sig att du har fått fel vara, kommer vi att se till att du får rätt vara.
  • Vad kostar det för att returnera min beställning?
    • Kunden ansvarar för att returnera beställningen och kan därför fritt välja med vilken transportör detta görs. Kostnaderna varierar per transportör. Min beställning består av flera lådor. Hur kan jag lämna tillbaka detta?
    • Du måste följa returproceduren och sedan returnera alla rutor.
  • Är det möjligt att byta ut mitt objekt?
    • Du kan byta ut varan genom att returnera varan (se returproceduren) och sedan beställa och betala för en annan vara. Returkostnaderna är för ditt eget konto.
  • Är det sant att det finns en returperiod på 14 dagar?
    • Du har rätt att avbryta och returnera ordern inom vår returperiod på 14 arbetsdagar.
  • Måste kunden betala för returkostnaderna själv?
    • Kunden ansvarar för att returnera varan och bär därför också kostnaderna för detta.
  • Är det sant att det finns en provperiod på 14 dagar?
    • Ja, det stämmer. Du kan lagligt returnera internetorder inom 14 dagar efter mottagandet.
  • Vad är min ångerrätt?
    • Kunden kan upplösa avtalet när det gäller köp av en produkt under en betänketid på minst 14 dagar utan att ange skäl. Kan jag också returnera min affärsorder?
    • Det går inte att returnera ett företagsköp. Det finns inget som heter ångerrätt för företag. Detta regleras av europeisk lag. Jag har av misstag tackat nej till ruta A (eller B) i min beställning. Vad nu?
    • Om du av misstag har tackat nej till en låda, skicka ett e -postmeddelande direkt till info@royalchristmas.nl med angivande i e -postmeddelandet vilken eller vilka lådor du mottog skrivs bokstäverna i stort på rutans sida.
  • Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka det totala beloppet på kontot?
      • Vi kommer att återbetala dina pengar så snart som möjligt. Senast 14 dagar efter att varan har returnerats till oss och din retur har behandlats.

 

Garanti

 

  • Vad är garantin på min vara?
    • Vi kan inte garantera belysning. Den har trots allt också fungerat i 3 månader. Om belysningen inte fungerar som den ska när den konstgjorda julgranen kommer får du naturligtvis en ny. Om det senare är fallet, vänligen kontakta oss omedelbart. Vi försöker alltid lösa det så bra som möjligt för våra kunder.
  • Min beställning är defekt. Vad kan jag göra?
    • Skicka ett e -postmeddelande till: info@royalchristmas.nl med angivande av ditt ordernummer som börjar med 2024-xxxx-xx. Då letar vi efter en lösning åt dig.
    • Villkoret är att varan har köpts direkt från Royal Christmas.
  • Jag beställde ett träd men efter 3 månader fungerar belysningen inte längre. Har jag en garanti på detta?
    • Vi kan inte garantera belysning. Den har trots allt också fungerat i 3 månader. Om belysningen inte fungerar som den ska när den konstgjorda julgranen kommer får du naturligtvis en ny. Om det senare är fallet, vänligen kontakta oss omedelbart. Vi försöker alltid lösa det så bra som möjligt för våra kunder.
  • Finns det en garanti på Fairybell - Flagpole Trees?
    • Ja, du har en 3-årig garanti och kundservice. Om du har problem med din Fairybell - flaggstångsbelysning kan du kontakta Fairybell själv. För att lösa problemet med din Fairybell - flaggstångsbelysning, kolla in den här tjänstesidan: https://hemsson.typeform.com/to/PfffA6

 

Företag

 

  • Eget märke Royal Christmas for Europe
  • Kan jag beställa med faktura som företagskund?
    • Om du vill få en faktura kan du skicka ett e-postmeddelande till info@royalchristmas.nl med din beställning och kundinformation. Du får en faktura som du kan betala med banköverföring. Så snart betalningen har mottagits och behandlats av oss skickas beställningen.
  • Jag har ett momsnummer. Kommer jag att bli befriad från moms?
    • För länder utanför Nederländerna är det möjligt att ange ett giltigt momsnummer så att du inte behöver betala moms. Vår webbshop är länkad till webbplatsen för VIES (Europeiska kommissionen) för att kontrollera giltigheten av ett angivet momsnummer.
  • Var kan jag ange mitt momsnummer?
    • När du fyller i kunduppgifterna för din beställning kan momsnumret anges i fältet "Momsnummer". Efter att ha slutfört det kommer det att kontrolleras med giltighet hos VIES (Europeiska kommissionen).

 

Betala

 

  • Vilka betalningsmetoder kan jag välja mellan?
    • Kreditkort (Mastercard, Visa / V-Pay / Carte Bleue och American Express)
    • Överföring baserad på en faktura
    • betala iDEAL
    • PayPal (LÄGGA MÄRKE TILL! I vår webbshop är det möjligt att betala med PayPal upp till ett maxbelopp på € 950 inkl. MOMS.)
    • Giropay
    • Apple Pay
    • Bancontact / Mr. Cash
    • Sofortuberweisung
    • Förtroendefullt
    • E-fakturering
    • PIN (julbutik i Winschoten)
  • Kan jag också betala i en annan valuta än euron?
    • För närvarande är det bara möjligt att betala i euro.
  • Säker betalning - SSL -kryptering
    • Hela vår webbshop är skyddad med SSL -kryptering. All data, inklusive dina kunddata/orderdata, skickas krypterat. Du behöver inte oroa dig för sekretessen/säkerheten för din kund + beställningsdata. Se även låset högst upp i webbläsarens adressfält.
  • Är det möjligt att betala i efterhand?
    • Nej, beställningen måste betalas i sin helhet innan något skickas. Inkluderar de angivna priserna moms?
    • Priserna på vår webbplats inkluderar moms.
  • Hur lång tid tar det innan du får min betalning?
    • Betalningen av onlinebeställningarna sker omedelbart på vårt konto och förbereds sedan omedelbart för leverans (förutsatt att artiklarna finns i lager). Jag har tappat bort min faktura. Kan jag få en kopia av detta?
    • Skicka naturligtvis ett e-postmeddelande till: info@royalchristmas.nl som tydligt anger alla kunduppgifter som du gjorde din beställning med.
  • Kan jag också betala i delbetalningar?
    • Det är inte möjligt att betala för artiklar i delbetalningar.
  • Jag har fortfarande ett återstående belopp att betala. Hur kan jag göra detta?
  • Vilka betalningsalternativ erbjuds på webbplatsen?
    • Följande betalningsalternativ erbjuds: Kreditkort (Mastercard, Visa och American Express) Överföring med faktura, iDEAL -betalning, PayPal, Giropay, Apple Pay, Mr Cash för Belgien, Sofortuberweisung för Tyskland, Trustly for Scandinavian länder/medlemsbanker. Se överföringar.

 

Kundrecensioner

 

 

Produkter

 

  • Var kan jag köpa en produkt från Royal Christmas?
    • Online i webbshopen och om den är öppen i vår julbutik i winschoten.
  • Varför köpa en konstgjord julgran? 5 skäl!
    • Det går inte att skilja från den verkliga saken.
    • Ett konstgjort julgran varar livet ut. Det är en hållbar idé.
    • Du behöver inte lämna huset för en konstgjord julgran. Det är snabbt och enkelt att beställa online i vår webbshop.
    • Den konstgjorda julgranen med gångjärnskonstruktion/fällningssystem kan ställas in på nolltid. Väljer du ett konstgjort julgran med LED -lampor redan i det? Då är du redo ännu snabbare och du kan börja dekorera.
    • Skalliga fläckar? Nålförlust? Stickande nålar? Inte med en konstgjord julgran!
  • Finns alla artiklar listade online i lager?
    • Alla artiklar online finns i lager. Om inte annat anges, t.ex. "Tillgänglig från 1 september 2024". Titta tillbaka runt den tiden för att se om du kan beställa varan .
  • Kan jag också använda artiklarna utanför hemmet?
    • Det är möjligt att använda den konstgjorda julgranen utanför utan belysning.
    • De konstgjorda julgranarna är främst avsedda för inomhusbruk. De kan dock användas utomhus, men livslängden blir kortare. Detta gäller även våra kransar och girlander .
  • Är det möjligt att beställa en tom förvaringslåda?
    • Ja, du får en lyxig förvaringslåda med måtten 120 x 40 x 40 cm.
    • Du kan skicka din begäran via e -post till; info@royalchristmas.nl
  • Är varan jag beställde i flera lådor?
    • Det är möjligt att ditt objekt består av flera lådor, beroende på storlek. Du hittar detta i produktfunktionerna för det objekt du har valt.
  • Kommer alla träd i en kunglig julförvaringslåda?
    • Ja, alla konstgjorda julgranar levereras i 1 eller flera kungliga julförvaringslådor av märket Royal Christmas.
  • Inkluderar alla flaggstångsträd mast?
    • Flaggstångsträden på 3 och 4 meter inkluderar glasfibermast och metallspik. Flaggstångsbommarna på 6, 8 och 10 meter levereras utan mast. Du kan beställa dessa separat från oss. Se flaggstångsträden/Fairybells produktkategorisida.
  • Uppfyller dina artiklar brandsäkerhetskrav?
    • Våra julartiklar uppfyller de europeiska och nederländska brandsäkerhetskraven. NEN EN 71-2, NEN EN 60-65, NEN EN 60-66, NTA - 8007. (Se även sidan NTA - 8007, för detaljerad information.)
  • Är det möjligt att få ett brandsäkerhetscertifikat i PDF?
    • När du har lagt din beställning kan du skicka ett e -postmeddelande till info@royalchristmas.nl med begäran om att få ett brandsäkerhetscertifikat i PDF . Ange tydligt ditt fakturanummer och kundinformation så att vi kan se vilka artiklar du har beställt och vi kan skicka rätt certifikat till dig.
  • Kan jag byta ut ett trasigt ljus i ett konstgjort julgran?
    • (Smart) LED -belysning/ (Smart) LED -lampor kan inte bytas ut. Lamporna sitter fast i den och är inte utbytbara.
  • Om 1 lampa går sönder, slocknar alla lampor?
    • Nej, resten av lamporna lyser bara. Först när du tar bort lampan från hållaren bryts anslutningen och hela sladden slocknar.
  • Kan jag enkelt ersätta ett trasigt ljus i trädet med LED -belysning?
    • Nej, (Smart) LED -belysning/ (Smart) LED -lampor kan inte bytas ut.
  • LED är energieffektiv och 1 x konstgjord julgran kostar mellan 1 och 2 euro per säsong.

 

Andra chansprodukter

    • Showroom -modeller erbjuds ibland i vår webbshop.

Om kunglig jul

 

    • Vem är kunglig jul?
    • Royal Christmas är varumärket för Group Veldpape's julartiklar (som konstgjorda julgranar, kransar och kransar). Royal Christmas producerar själva julartiklarna i Kina under varumärket Royal Christmas. Julartiklarna säljs över hela världen i cirka 88 länder. Du kan köpa kungliga julprylar i trädgårdscentra, järnaffärer och julbutiker och sedan 2001 kan du också köpa dem direkt online från oss i webbshopen: www.konstgjorda-julgranar.se

 

  • Vår webbshop och kunglig jul för affärsmarknaden

    • Besök julbutik
    • Vilka är öppettiderna för julbutiken?
    • Vad är adressen till julbutiken?
    • Kan jag också se alla föremål i julbutiken?
    • Kan du också köpa en konstgjord julgran från julbutiken och ta med dig den?
    • Showroom Winschoten - besök efter överenskommelse
    • Kunglig jul - Begär katalog

 

  • Katalogerbjudanden
    • En katalog kommer att publiceras i början av året. Denna katalog innehåller hela den kungliga julkollektionen. Denna katalog är inte för den privata kunden. Minst 3 500 € exkl. Moms måste köpas, annars kommer kunden inte att vara berättigad till detta.
  • Biljetter till mässan
    • Om du är intresserad av en entrébiljett till julmässan i Frankfurt am Main, skicka ett e-postmeddelande till info@royalchristmas.nl
  • Vad är så speciellt med den kungliga julkollektionen?
    • Royal Christmas är expert på konstgjorda julgranar och andra julföremål i och utanför Europa. De +400 modellerna av konstgjorda julgranar produceras av oss själva och utvecklas i Kina under varumärket Royal Christmas.
  • Pressmeddelanden/ PR
    • Kunglig jul i media
    • Bästa testade konstgjorda julgran - Algemeen Dagblad
  • Finns det ytterligare information tillgänglig?
    • För frågor och/eller information kan du alltid mejla oss till info@royalchristmas.nl. Du får svar på din fråga samma dag. Eller kontakta oss per telefon så hjälper personalen dig gärna.

 

Råd julgranskulor

    • Råd om julbollar och belysning:
      • Mikrolampor 100 lampor - Mycket små lampor, därav namnet micro, är den traditionella belysningen som har funnits på marknaden i flera år och är enbart för inomhusbruk.
      • Klusterbelysningslampor - flera typer som 1152 lampor. Sladd med många mikrolampor vilket ger en fin ljusfördelning med många lampor tillsammans. Är för inomhus och utomhus.
      • Connector led 100 lampor - länkbar LED -belysning är energieffektiv, har ett varmt utseende och kan anslutas till 5 x 100 lampor. Är för inomhus och utomhus.
      • LED -belysning - Belysning som använder ekonomiska LED -lampor istället för till exempel glödlampor. Är för inomhus och utomhus.
      • Curtain / Curtain 1776 är LED -belysning som är specialtillverkad för jätteträd och stora träd från 300 cm, 360 cm och 450 cm. Belysningen har en storlek på 2 x 6 meter och kan enkelt monteras i trädet. Är för inomhus och utomhus.
      • Gardin LED 100 lampor anslutbar LED -belysning är energieffektiv, har ett varmt utseende och kan anslutas till 5 x 100 lampor. Är för inomhus och utomhus.
Trädhöjd råd om julbollar Rådbelysning
120 cm 48 bitar = 4 lådor 100 lampor
150 cm 60 bitar = 5 lådor 100 lampor
180 cm 72 bitar = 6 lådor 200 - 300 lampor
210 cm 96 bitar = 8 lådor 300 - 400 lampor
240 cm 144 stuks = 12 lådor 400 - 500 lampor
270 cm 216 stuks = 18 lådor 500 - 700 lampor
300 cm 288 stuks = 24 lådor 800 - 1200 lampor
360 cm 360 stuks = 30 lådor 1000 - 1500 lampor
450 cm 432 stuks = 36 lådor 1200 - 1700 lampor

Strömförbrukningsartiklar:

Artikel Energiförbrukning
Jätte träd 175 Watt
varma LED-lampor 20 Watt
Förlämna bomen 90 Watt
Guirlandes varm LED
20 Watt
LED -lampa 0.02w (70L = 1.4W, 100L = 2W, 200L = 4W)

 

Energielabel warm LED
Råd julbollar Giant tree:

Giant Tree PVC     Rådbollar: Giant Tree PE / PVC Rådbollar:
  440 cm 510 400 cm 510
  440 cm + LED   1176 510 400 cm + LED 1176 510
  510 cm 510 500 cm 510
  510 cm + LED   1176 510 500 cm + LED 1176 510
  580 cm 800 600 cm 800
  580 cm + LED   3552 800 600 cm + LED 3552 800
  650 cm 800 700 cm 850
  650 cm + LED   5328 800 700 cm + LED 5328 850
  720 cm 850 800 cm 1000
  720 cm + LED   7104 850 800 cm + LED 7104 1000
  790 cm 1000    
  790 cm + LED   7104 1000    
  860 cm 1200    
  860 cm + LED   7104 1200    
  930 cm 1300    
  930 cm + LED   7104 1300    
1000 cm 1500    
1000 cm + LED   8880 1500    
1070 cm 1600    
1070 cm + LED   8880 1600    
1140 cm 1700    
1140 cm + LED   8880 1700    
1210 cm 1800    
1210 cm + LED 10656 1800    

50 miljoner konstgjorda julgranar sålda sedan 1936!